رویداد بازی درمانی

رویداد بازی درمانی
Post Date: فروردین 14, 1403

رویداد بازی درمانی

بازی درمانی برای کودکان سیل زده سیستان و بلوچستان

سیل یکی از مخاطرات طبیعی است که آسیب‌های مالی و جانی زیادی را برجای می‌گذارد. منطقه محروم《دشتیاری》در جنوب استان سیستان و بلوچستان در ماه گذشته در پی واقعه سیل درگیر مشکلات متعدد و کمبود امکانات ناشی از آن بوده است. رویداد بازی درمانی برای کودکان در این میان ناامنی و ترسی که در قلب کودکان برجای مانده می‌تواند به مراتب عمیق‌تر از سایر آسیب‌ها باشد. این آسیب‌ عمدتاً در سنین بزرگسالی به شکل رفتارهای پرخطر، روابط نادرست و اختلالات روانشناختی بروز می‌یابد.
سازمان مردم نهاد صلح برای همه قصد دارد با بهره‌مندی از توان و دانش یک تیم تخصصی متشکل از روانشناسان خبره حوزه کودک و نوجوان در این روستاها حاضر و با 《مداخلات درمانی》مرهمی بر زخم‌های فرشتگان این سرزمین باشد.
از علاقه‌مندان به شرکت در رویداد بازی درمانی دعوت می‌شود تا با ما در ارتباط باشند.

 

رویداد بازی درمانی 1 - رویداد بازی درمانی

صدها و گاه هزاران نفر در سال در سراسر دنیا تحت تأثیر سیل قرار می‌گیرند. تعداد قابل‌ توجهی از این تعداد کودکانی هستند که از صدمات و از دست دادن‌های بزرگی رنج می‌برند. کودکان این مخطاره طبیعی تجربیات ترسناکی را از سر گذرانده‌اند. بسیاری دیگر از کودکان با شنیدن اخبار سیل و یا شناختن کسانی که خانه‌های‌شان را از دست داده‌اند به شکل غیرمستقیم از سیل صدمه روحی و عاطفی دیده‌اند. تمامی این‌ها می‌توانند تجربیات چالش‌برانگیزی برای کودکان باشند.
آدم‌ها به شکل‌های متفاوتی از پس بحران بر می‌آیند و هیچ الگوی ثابت و استانداردی برای واکنش به استرس ناشی از بحران وجود ندارد. کودکان نسبت به بزرگسالان همیشه قادر به ابراز احساسات خود نیستند. درنتیجه اغلب به شیوه بزرگترها به آن استرس‌ها واکنش نشان نمی‌دهند. بنابراین بسیار مهم است که مراقب تغییرات رفتاری کودکان باشیم؛ تغییراتی که نشان از این دارند که آن‌ها پریشان و در رنجاند. کودکان معمولاً بسیار بهبودپذیرند و برای بیش‌تر کودکان این واکنش‌ها به تدریج با گذر زمان و حمایت‌های خانواده کم می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *